Fusie KVV en AJC

6-7-2016

BREKEND NIEUWS:

AJc'96 en KVV Losser zetten (mogelijk) HISTORISCHE stap richting FUSIE: beide besturen geven opdracht tot "onafhankelijk onderzoek naar intensivering samenwerking".

Via een persbericht laten de besturen van beide verenigingen gezamenlijk het volgende weten; "Op initiatief van het bestuur van AJc’96 hebben de besturen van beide verenigingen afgesproken om een onafhankelijk onderzoek te laten ver...richten naar de mogelijkheden om intensiever samen te werken. De uitkomsten van dit onderzoek worden begin 2017 verwacht en zullen met de eigen leden worden besproken."

Dat het AJc-bestuur, olv voorzitter Herman Hassing, de 1e formele stap heeft gezet en KVV heeft benaderd laat zien dat voor hen de toekomst van het Losserse voetbal prioriteit heeft. Dit verantwoordelijkheidsgevoel en het durven kijken over eigen schutting verdient groot respect. Hetzelfde geldt voor het bestuur van KVV Losser, olv voorzitter Freddy Kuipers. Het aannemen van de uitgestoken hand van AJc is zeker niet iets vanzelfsprekend en daarom ontzettend dapper.

Uiteraard betekent een onafhankelijk onderzoek niet perse een fusie. Toch merk je in het Losserse dat er positief tegen een fusie aangekeken wordt. Fervent fusie-tegenstanders die 3,5 jaar geleden moord en brand schreeuwden lijken te zijn verdwenen, twijfelaars worden voorzichtig voorstanders én voorstanders durven voorop te lopen.

Fusie-voorstanders; het is nu tijd om je uit te spreken! Laat zien dat jij meer voordelen dan nadelen ziet in een fusie. Overtuig anderen! Like en deel dit bericht om je steun te uiten.

Het officiele persbericht is als bijlage bijgevoegd.

Bijlage: fusie(1).jpg