Rookvrije generatie

15-9-2017
Nieuwsafbeelding

Losser, 15-09-2017

Beste leden, ouder(s), verzorger(s) en bezoekers ,

Vanaf 14-09-2017 gaat HC-Losser zich nog meer richten op gezondheid. We willen kinderen het goede voorbeeld geven wanneer zij bij ons sporten. Dit houdt in dat we ons sportterrein rookvrij gaan maken.

Waarom op weg naar rookvrij?

Sporten is gezond en roken niet. Roken en sport passen niet bij elkaar. Wij willen kinderen een rookvrije sportomgeving bieden. Zo worden zij minder verleid te gaan roken en wordt het schadelijke meeroken voorkomen. Het is moeilijk voor kinderen om roken te weerstaan als anderen in hun omgeving roken, vooral als het om rolmodellen gaat zoals sporters tegen wie zij opkijken en trainers. Zien roken, doet roken. Daarnaast is meeroken zowel binnen als buiten schadelijk, met name voor kinderen. Ook in de buitenlucht kunnen kinderen in aanraking komen met tabaksrook. Door een rookvrij sportterrein wordt dit voorkomen. Kijk op www.hartstichting.nl/rookvrij-sporten.

Wat verandert er?

Vanaf 14-09-2017 zijn wij rookvrij. Iedereen is en blijft welkom op onze vereniging, ook rokers! We willen rokers alleen vragen om buiten het zicht en buiten het terrein te roken. De plekken binnen ons sportterrein, zoals langs de lijn en het terras zijn rookvrij. We begrijpen dat dit even wennen is. Help elkaar dan ook er aan te denken dat we als HC-Losser onze jeugd willen beschermen en hen een gezond voorbeeld willen geven!

Rookvrije Generatie

De beweging ‘op weg naar een Rookvrije Generatie’ werkt toe naar een samenleving waarin opgroeiende kinderen worden beschermd tegen tabaksrook en de verleiding om te gaan roken. Iedere dag raken 100 kinderen in ons land verslaafd aan roken. We willen ervoor zorgen dat kinderen niet meer in de verleiding komen om te gaan roken. Daarvoor is het nodig dat we samen het goede voorbeeld geven en de omgevingen waar kinderen veel komen rookvrij maken. De sportomgeving is zo’n belangrijke omgeving in het leven van opgroeiende kinderen. Daarom draagt een rookvrij sportterrein bij aan het realiseren van de Rookvrije Generatie www.rookvrijegeneratie.nl.

We hopen dat u net als HC-Losser zich sterk wilt maken voor een gezonde omgeving voor onze jeugdspelers en jonge bezoekers. Help ons mee om mensen aan te spreken en te helpen herinneren aan de nieuwe afspraken. Mocht er onduidelijkheid zijn dan kunt u ons altijd bereiken voor vragen en opmerkingen.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van HC-Losser

Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer op het nieuws