Afzeggen voor een wedstrijd, natuurlijk niet….😲

17-9-2021
Afzeggen voor een wedstrijd, natuurlijk niet….😲

Dat hockey een teamsport is hoeven we jullie natuurlijk niet uit te leggen. En teamsporten betekent dat je er samen met je teamgenoten voor gaat!

Rarara hoe kan het dat er de afgelopen week veel afmeldingen waren voor de wedstrijden op zaterdag…. zeilkamp, FC Twente speelt, een jarige oma of er was een andere festiviteit waarvoor de hockeywedstrijd werd afgezegd. Afzeggingen die voor veel onbegrip en problemen bij de teams leiden. Afzeggen voor een wedstrijd, dat doe je toch niet?

Man en macht zijn bezig geweest om de competitie te kunnen laten starten. En we willen niet dat we een meiden team uit de competitie moeten halen om zo de andere teams van aantallen kunnen voorzien.

Afzeggen leidt dus tot enorme consequenties! Voor je team, voor de vrijwilligers die bezig zijn alles voor jullie te organiseren én voor de club. Die krijgt namelijk een fikse boete als er een wedstrijd moet worden afgezegd.

Deel uitmaken van een team betekent dat je een belangrijke schakel bent in een systeem…. én dus ben jij onmisbaar!

Laten we met zijn allen afspreken dat er alleen wordt afgezegd als het écht niet anders kan en er samen een onvergetelijk nieuw seizoen.
De harde kern vrijwilligers/ de coaches en het bestuur van HC-Losser horen dit met weemoed aan! Doen we dan alles voor niks? Doen we het dan zo slecht?
Vele uren per maand worden ingezet om de club te laten draaien. Of het nu gaat om training geven, vele vergaderingen/ overleggen, veldonderhoud, kantinediensten plannen, scheidrechters begeleiden, TVO zaalhockey overleggen, jubileumfeest plannen, wedstrijdschema’s/planning maken, terras onderhoud, grote clubactie starten, Corona begeleiding (vorige week grote impact op de club) etc etc…

Alle vrijwilligers staan voor iedereen klaar en als we dan de vele afzeggingen deze week zien dan is het niet leuk voor de vrijwilligers om op vrijdagmiddag nog maar de planning zien dicht te krijgen.

Met name twee vrijwilligers, Gerard en Ward, zijn zeer ontstemt over hoe we morgen het weekend in moeten gaan.

Het bestuur vraagt om uw medewerking.

👍We wensen jullie veel plezier en heel veel succes!