Lidmaatschap

Nieuwe leden

Allereerst willen wij jou als HC-Losser van harte welkom heten bij onze vereniging. Hockeyen bij HC-Losser is gezellig. Hockey is een teamsport. Een teamsport is behalve leuk, bijzonder vormend voor kinderen. Zij leren samen iets met elkaar te doen, samen iets op te bouwen en samen verantwoordelijk te zijn voor de sfeer en sportiviteit binnen een team. Plezier staat voorop, in welk team je ook speelt.

Hiermee willen wij een eerste indruk geven van onze vereniging en je alvast wegwijs maken in de gang van zaken.

Om U als lid goed te beschermen vragen wij U in te schrijven als lid. Deze inschrijving is "tijdelijk" geactiveerd voor vier weken. In deze vier weken bent U als proeflid verzekerd via de club. Mocht U na vier weken niet verder willen gaan met de sport stoppen we dit proeflidmaatschap.

Geeft U aan om door te gaan dan pas zullen de inschrijfkosten van 15,- en lidmaatschapkosten worden verrekend vanaf dat moment.

Aanmelden kan hier: http://www.hockeyclublosser.nl/site/default.asp?option=11016

Lid worden

Kinderen kunnen vanaf 5 jaar al lid worden bij HCL. Losser kent een introductieperiode voor elk aankomend lid. Dit betekent dat je eerst vier keer mag meetrainen en daarna pas beslist lid te worden. Gedurende deze introductie is geen contributie verschuldigd. Tijdens deze periode is het mogelijk om een hockeystick van de club te lenen.

Wil je graag een keer meetrainen neem dan contact op met ons via [email protected]

Het hockeyseizoen start eind augustus en eindigt begin juni. Aangezien HC-Losser geen ledenstop heeft, kun je gedurende het gehele seizoen lid worden.

Aanmelden

Na vier keer trainen kunt u uw zoon of dochter aanmelden. Aanmelding van nieuwe leden kan via de website onder het menu: Lidmaatschap - Aanmeldingsformulier.

Funkey (5 jaar)

Voor  5 jarigen bieden wij Funkey aan, een speciale lesvorm met veel aandacht voor spelen en bewegen. Op deze manier leren ze op een leuke en veilige manier omgaan met sportief bewegen. Voor deze leeftijdscategorie wordt er nog maar sporadisch gebruikt gemaakt van echte hockeysticks. Wel maken de kinderen tijdens de lessen gebruik van knotshockeysticks en ringhockey.

De lessen voor 5 jarigen zijn momenteel op zaterdagmorgen.

Jongste jeugd (6 t.m. 10 jr.)

De jongste jeugd is gericht op het leren spelen van het spelletje hockey. Met name techniek en veilig spelen heeft aandacht, naast de sociale aspecten van een teamsport.Via een klein veldje waar ze 3 tegen 3, 6 tegen 6 of 8 tegen 8 spelen worden ze langzaam voorbereid op het spelen op een groot veld van 11 tegen 11.

De jongste jeugd traint een keer per week.

.

Jeugd (11 t.m. 17 jr.)

De (oudere) jeugd speelt 11 tegen 11 op een geheel veld op de zaterdag en heeft twee keer per week training. Naast techniek en inzet wordt er nu ook veel aandacht aan de tactiek geschonken.

Senioren (18 jaar en ouder)

Senioren spelen bij ons op dit moment allemaal Trimhockey.

Trimhockey (18 jaar en ouder)

Een andere manier dan spelen van competitie is deelnemen aan het trimhockey, de nadruk ligt hierbij op gezelligheid en sportief bezig zijn. Een keer per week, op de woensdagavond wordt er getraind.

Samen met andere clubs wordt er per 2-3 maand een trimhockey toernooi gespeeld. Gezellig samen zijn is de hoofd moot maar wel sportief onderlegd.

Veteranen (30 of 35 jr. en ouder)

Veteranen spelen bij ons op dit moment allemaal Trimhockey.